در ماه‌ های اخیر تعداد زیادی از کاربران تلگرام با مشکل عضو نشدن در کانال و گروه‌ جدید مواجه شده‌اند و هنگام پیوستن به کانال تلگرام این پیام را نشان میدهد “شما عضو کانالها و گروه های زیادی هستید یا به سقف مجاز رسیدید” (تصویر زیر)

پیام “کانال‌ها و گروه‌های بیش از حد” بخاطر قوانین این پیامرسان است. به طور کلی هر کاربر در تلگرام تنها می تواند در تعداد محدودی از کانال ها و سوپر گروه ها عضویت داشته باشد. این تعداد محدود ۵۰۰ است، یعنی هر کاربر تلگرام فقط می تواند در ۵۰۰ کانال یا سوپر گروه عضو شود.

این محدودیت تعداد می تواند فعالیت اکانت ها و ربات های تبلیغاتی و مخرب را در گروه ها کاهش دهد. اما گاهی اوقات این مشکل برای برخی کاربران پیش می‌آید که به اجبار باید از تعدادی کانال و سوپر گروه خارج شوند.
جالب اینجاست که حتی با اینکه در تعداد کمی گروه و کانال عضو هستید باز با این مشکل و خطا مواجه میشوید و تعجب میکنید!

اما علت ایجاد این مشکل چیست؟!
مهم ترین عامل ایجاد این محدودیت آزار دهنده استفاده از تلگرام های غیررسمی توسط کاربران است!
امروزه تعداد زیادی تلگرام غیررسمی با امکانات مختلفی مانند ضد فیلتری حالت روح دار فروارد پیشرفته و… ساخته شده اند که به جرات میتوان گفت تمام این تلگرام های غیررسمی با اسم ها و ویژگی های جذاب دارای تبلیغات هستند.
مالکان و سازندگان این برنامه های غیررسمی برای کسب درآمد اقدام به تبلیغات از طریق این برنامه ها میکنند. یکی از عمده ترین این تبلیغات اد زدن مخفی و اجباری کاربران استفاده کننده از برنامه ها در کانال ها یا گروه ها است. بطوری که کاربر استفاده کننده از این موضوع مطلع نمیشود و حتی کانال ها و گروه هایی که بصورت اجباری توسط برنامه در آنها اد یا اضافه میشود برای او نمایش داده نمیشوند و این روند افزودن کاربر ادامه دارد تا زمانی که به محدودیت تلگرام میرسد و دیگر در کانال یا گروه هایی که خودش میخواهد نمیتواند عضو شود.
یا حتی شیوه تبلیغ بعضی از برنامه ها به اینصورت است که توسط کاربر استفاده کننده از برنامه در گروه هایی که کاربر حضور دارد پیام تبلیغاتی ارسال کند بدون اینکه کاربر روحش خبر داشته باشد یا کاری کند! (مانند تصویر زیر)


در اینصورت با تکرار این تبلیغ در گروه ها و گزارش (ریپورت اسپم کردن) زیاد ادمین های گروه ها کاربری که از آن تلگرام غیررسمی استفاده میکند ناخواسته توسط تلگرام کاربر مخرب و تبلیغاتی شناسایی میشود و ریپورت و محدود طولانی مدت یا دائمی و حتی در بعضی موارد در صورت تکرار اکانت و شماره کاربر برای همیشه مسدود میشود!

و اما راه حل این مشکل چیست؟

متاسفانه عده‌ی زیاد از این کاربران که به مشکل بالا برخوردند فکر میکنند که با دیلیت اکانت کردن مشکل آنها حل می‌شود ولی این کار کاملا اشتباه و به نوعی پاک کردن صورت مسئله است!

شما با دیلیت اکانت کردن و ساخت مجدد اکانت روی آن برنامه غیررسمی دوباره این رومد رو تکرار میکنید ناخواسته و در آینده مجدد با این مشکل مواجه میشوید یا بدتر از آن با مدام دیلیت کردن اکانت خود باعث ایجاد محدودیت و یا حتی مسدودیت دائمی شماره خود شوید!

بهترین و عقلانی ترین کار برای رفع دائمی این مشکل حذف برنامه تلگرام غیررسمی و نصب تلگرام اصلی بجای آن است.

لینک دانلود آخرین نسخه تلگرام اصلی
دانلود مستقیم از گوگل پلی
دانلود مستقیم از سایت تلگرام

بعد از نصب و راه اندازی تلگرام اصلی وارد قسمت حریم خصوصی در تنظیمات شوید و در قسمت نشست های فعال یا Devices تلگرام های قدیمی را بطور کامل پاک کنید. (البته به دلیل مسائل امنیتی باید حدود 24 ساعت از نصب تلگرام اصلی توسط شما گذشته باشد)

بعد از نصب تلگرام اصلی گروه و کانال هایی که توسط تلگرام غیرسمی عضو شدید نمایش داده میشوند باید از تمام این کانال ها خارج شوید تا مشکل حل شود.
البته ممکن است به محدودیت خورده باشید و بعد از خروج از کانال ها باز نتوانید در کانال یا گروه جدید عضو شوید که در این حالت باید تا چند روز صبر کنید. (توجه کنید در این حالت هم دیلیت کردن اکانت مشکل شما را حل نمیکند و باید صبر کنید)

ممنون که تا انتها این مطلب را مشاهده کردید.

ونتون پنل
                                          ارائه دهنده تبلیغات و افزایش اعضای صفحات شبکه های اجتماعی
                                                       با قیمت های پایین و نمایندگی و کیفیت عالی